2021-10-15 13:01:00

Nova metoda u našim učionicama - Obrnuta učionica

Uvođenje inovativnih metoda poučavanja jedan je od ciljeva e-KIDS projekta, Erasmus+ KA1 projekta naše škole. Jedna od inovativnih metoda koja se provodi u nastavi matematike je i metoda obrnute učionice. Koje su osnovne karakteristike te metode, koje su prednosti,a koji nedostatci? Što su učitelji, tijekom edukacija vezanih uz provedbu Cjelovite kurikularne reforme, naučili o toj nastavnoj metodi? Pročitajte više (OPŠIRNIJE) u članku objavljenom u virtualnoj učionici za učitelje matematike.

OBRNUTA UČIONICA

 

Kako je nastala obrnuta učionica?

Za njen nastanak zaslužni su učitelji kemije Jonathan Bergman i Aaron Sams, koji su 2012. napisali knjigu “Flip Your Classroom: Reach Every Student in Every Class Every Day”.

Obrnuta učionica (eng. „flipped classroom“) je pedagoški pristup u kojem je tradicionalni pojam učenja u učionici preokrenut tako da se učenici već kod kuće, prije dolaska u razred, upoznaju s nastavnim materijalom, a vrijeme u razredu koristi se za produbljivanje znanja kroz vježbe, za rješavanje problemskih zadataka i za interakciju s ostalim učenicima i učiteljem. Na taj način, kod kuće stječu znanje koje bi inače stjecali u školi, a u školi ga produbljuju uvježbavanjem i diskusijama te sve nejasnoće razjašnjavaju direktno s učiteljem. Ranije bi kod kuće sami rješavali zadatke prilikom kojih bi se javljale nejasnoće koje su se tek na sljedećem satu mogle razjasniti. U obrnutoj učionici uvježbavaju na satu, nakon što izađu iz učionice razmišljaju o povratnoj informaciji koju su dobili te ju koriste za unaprjeđenje svog učenja.

Ovakvim načinom poučavanja učenici su u centru poučavanja i zaposleni su aktivnostima koje zahtijevaju suradnju s drugim učenicima i učiteljem i koje se temelje na rješavanju problema. Time se uloga učitelja mijenja prema ulozi voditelja i mentora koji potiče učenike na samostalno i samoregulirano učenje. Aktivnosti u učionici usmjerene su na učenika, a ne na učitelja. Učenici su odgovorni za gledanje videa i postavljanje odgovarajućih pitanja. Učitelj daje kvalitativnu povratnu informaciju. Učenici su zaduženi za rad na zadacima i prezentaciju svojih rezultata. S obzirom da im je učitelj kao pomoć stalno dostupan, učenici su motivirani za učenje, a ne samo da izvrše zadatak. Za provođenje obrnute učionice potreban je sustav za upravljanje učenjem, obrazovni izvori i materijali i digitalni alati za izradu sadržaja.

Glavna obilježja

• Nastavnik unaprijed odabire i priprema materijale

• Učenici proučavaju materijale prije dolaska u razred, na način i u vrijeme koje oni odaberu

• Personalizirani pristup

• Potiče samoregulirano učenje

• Učenik je u centru poučavanja

• Svaki učitelj provodi ovu metodu na svoj način

• Nova uloga učitelja: voditelj, mentor

Prednosti obrnute učionice

• Digitalni alati su jezik svakodnevice današnjih učenika

• Pomaže učenicima s mnoštvom obaveza

• Pomaže učenicima koji teže savladavaju gradivo

• Pomaže učenicima različitih sposobnosti (pogotovo učenicima s teškoćama)

• Omogućava učenicima da zaustave predavanje na videu ili vrate dio predavanja unazad

• Povećava interakciju među učenicima i između učenika i učitelja

• Učitelji bolje upoznaju svoje učenike

• Omogućava prilagodbu materijala svakom učeniku 

Nedostaci obrnute učionice

Nedostatak odgovornosti učenika pri odrađivanju dane zadaće Učenik ne napravi domaću zadaću pa na nastavi ne može pratiti predviđene aktivnosti Učenik ne razumije zadaću (slabije čitalačke sposobnosti, nerazumijevanje pročitanog teksta, nesposobnost praćenja danih uputa)

Osnovna škola Vladimira Nazora Vinkovci