2022-10-15 12:58:00

KREATIVNIM ZADAĆAMA DO VJEŠTIJE MATEMATIČKE KOMUNIKACIJE

Matematička komunikacija jedan je od elemenata vrednovanja u nastavnom predmetu Matematika. Kako se navodi u Kurikulumu, "većina matematičkih koncepata koncepti su visoke razine apstrakcije i nije ih moguće učiti bez dubokoga razumijevanja i bez uključivanja procesa logičkoga mišljenja. Nastava matematike snažno potiče i razvija mišljenje učenika te od njih stalno traži promišljanje, zaključivanje i generaliziranje. Matematička komunikacija razvija se u situacijama u kojima se učenici verbalno izražavaju, posebno tijekom razrednih rasprava. Učenici slušaju jedni druge, izražavaju se matematičkim
jezikom, postavljaju pitanja, usmjeravaju se na bitne stvari i nude argumente te
time razvijaju vještinu komuniciranja koja omogućuje razumijevanje,      razmjenjivanje ideja, strategija i rješenja. ... Razumijevanje matematičkoga jezika usko je povezano s ispravnim tumačenjem matematičkih simbola i točnim čitanjem algoritama. Različitost i raznovrsnost prikaza važne su komponente izgradnje matematičkih  koncepata, ali i put od konkretnih i neformalnih situacija prema formalnoj i apstraktnoj matematici. Prikazivanjem matematičkih problema na različite načine učitelji dobivaju uvid u način razmišljanja svojih učenika." 

Ishodi koje učenik treba usvojiti matematičkom komunikacijom su:

koristi se odgovarajućim matematičkim jezikom (standardni matematički simboli, zapisi i terminologija) pri usmenome i pisanome izražavanju koristi se odgovarajućim matematičkim prikazima za predstavljanje podataka prelazi između različitih matematičkih prikaza svoje razmišljanje iznosi cjelovitim, suvislim i sažetim matematičkim rečenicama postavlja pitanja i odgovara na pitanja koja nadilaze opseg izvorno postavljenoga pitanja organizira informacije u logičku strukturu primjereno se koristi tehnologijom.

Učenici osmih razreda tijekom prvog polugodišta radit će tri kreativne zadaće: Legenda o šahu (potencije), Brojevi u svemiru (znanstveni zapis broja), Algebarske pločice (množenje binoma).

 


Osnovna škola Vladimira Nazora Vinkovci