2022-06-06 15:12:00 BUDIMO TIM ZA BOLJU ŠKOLU (Stres - kako ga prepoznati, kako se boriti protiv stresa; Kako ostvariti bolju komunikaciju s radnim kolegama, roditeljima i učenicima?) Tema je nastala kao dio projekta e-KIDS, djelo osam nastavnika OŠ Vladimira Nazora Vinkovci. E-KIDS je kratica koja označava edukaciju o kreativnosti, inovativnim metodama, digitalizaciji i socijalnim vještinama. Zadovoljavajuće školsko okruženje nastaje kao dio edukacije koju sam prošla tijekom svojeg posjeta tečaja u Barceloni.
Više čitajte u (OPŠIRNIJE)! Jedan od pokretača stresa je upravo komunikacija koja se tijekom pandemije pogotovo izmijenila. Komunikaciju s kolegama, roditeljima i djecom smo imali u prethodno navedenom obliku. Stres se pojavio kod nastavnika, ali i kod roditelja i učenika. U želji ostvarenja zadovoljavajućeg školskog okruženja upoznat ćemo nekoliko metoda otklanjanja stresa. Metoda „magic shower“ je metoda kojom se može voljom obojati stres te ga iz negativne (nama nevoljene boje) pretvoriti u pozitivnu (voljenu) boju. „The healthy mind platter“ također je metoda kojom se želi naznačiti potreba odvajanja dnevnog vremena za različite aktivnosti (aktivnosti kad je naš mozak potpuno uključen u rad, vrijeme za „igru“, vrijeme za potpuno isključivanje, tj. punjenje baterija) Radno okruženje je mjesto na kojemu se provodi puno vremena, stoga se danas poseže za raznim mogućnostima povezanosti radnog okruženja s prirodom. Priroda odmara duh te se sve više škola odlučuje na prirodno uređenje interijera škole (puno drveća, zelenila i prirodnog svjetla). Znamo da je to sve moguće ostvariti s većim financijskim mogućnostima, ali uvijek postoje i alternativni oblici. Stvaranjem bolje radne atmosfere doprinosimo i boljim odnosima među kolegama, roditeljima i djecom. Da bismo ostvarili bolju komunikaciju, potrebno je poznavati potrebe svakog pojedinca u komunikacijskom procesu. Današnje potrebe školstva izgledaju uglavnom ovako: želja svakog nastavnika je omogućiti učeniku što bolje obrazovanje, svakog roditelja je imati dijete koje je odličan učenik, a svakog učenika je biti odličan učenik. Uspjeh koji se bilježi odličnom ocjenom je danas prioritet, a svjesni smo da u stvarnom životu to nije tako iz više razloga. Stvara se nezadovoljstvo kod sva tri člana ove komunikacije. Sa željom promjene i izražavanja potreba od strane svih članova komunikacije predstavljam kolegama novi oblik ostvarivanja primanja roditelja. Tim oblikom bi se moglo puno toga promijeniti u odnosu učenika, roditelja i nastavnika. Vrijeme koje je predodređeno za primanja roditelja provodili bi zajedno učenik, roditelj i nastavnika gdje bi učenik dobio glavnu riječ, a roditelj i nastavnik kao osobe koje bi mu pomogle i pratile njegovo razmišljanje. Ovaj je oblik komunikacije (oblik projekta) u začetku i predstavljen je učenicima i roditeljima jednog osmog razreda. Roditelji i djeca pokazali i su nteres. Ovim putem bismo mogli puno više saznati o učenicima, nastavnicima i školskom okruženju. Pravilnom i pozitivnom komunikacijom cilj nam je ostvarivati što bolje rezultate u odgojnom i obrazovnom procesu. Ovjde prilažem Radni listić! Julija Dujić
|
Osnovna škola Vladimira Nazora Vinkovci |