2021-05-31 13:01:45

OSVRT NA 4. ČITATELJSKI IZAZOV - MUDRO ČITAMO MEDIJSKE SADRŽAJE

Kako bismo podržali učenike nižih razreda da se bolje nose s izazovima koje donose suvremeni mediji, pripremili smo edukativne radionice za razvoj medijske pismenosti i poticanje razgovora i unaprjeđivanje znanja o utjecaju medija na mentalno zdravlje emocije djece, kao i o dezinformacijama s kojima se susreću. Dio učenika viših razreda ispunio je upitnik o medijima i medijskim sadržajima. 

Više o radionicama s mlađim učenicima te grafički prikaz rezultata upitnika i analizu upitnika sa starijim učenicima donosimo u (OPŠIRNIJE)!

Prva radionica s nazivom Put oko svijeta preko novinskih naslovnica bila je namijenjena učenicima 1. i 2. razreda u kojoj su se upoznali s novinama kao posebnim oblikom tiskanih medija koji sadržavaju informacije. Proučavali su naslovnice (prve stranice) novina diljem svijeta, od Japana i Kine preko Amerike do Španjolske, Engleske i Hrvatske i uočavali njihova zajednička obilježja. U jednoj aktivnosti slagali su naslove novinskih tekstova. Bila im je predstavljena i jedna neobična vijest za koju su brzo uočili da je lažna. Odgledali smo i edukativni videomaterijal o medijima te zajednički zaključili da je važno mudro čitati medijske sadržaje. Kao stvaralački i kreativni zadatak trebali su izraditi naslovnicu svojih novina i napisati vijest – istinitu ili lažnu!
Učenici su se potrudili i dobili smo zanilmljive naslovnice i vijesti. Teme vijesti bile su raznolike (pisali su o ljetu, igralištu, raznim životinjama, nestanku bicikla, vukovarskom vodotornju, kraju korone, cirkusu, nogometu...). Neke od učeničkih novina zvale su se Kupusov list, Dječji list, Nazorov list, Školarac, Zvono, daj šapu, Volim Vinkovce, a neki od najzvučnijih naslova bili su S maskama je konačno gotovo, Vijest dana - Lav u nevolji, Miš istukao slona, Prvi avion za Split (iz Vinkovaca), Pametna ploča u 1. a, Koronin kraj, Kako je Spužva Bob napao grad, Povratak u stari - novi život! Vama ostavljamo da procijenite koje su istinite, a koje lažne! 

Druga radionica s nazivom Moć reklame u svijetu medija bila je namijenjena učenicima 3. i 4. razreda. U sklopu radionice učenici su upoznati s pojmom, vrstama i namjenom medija s posebnim naglaskom na reklame, kao globalnog fenomena koji zapravo predstavlja sliku izmišljenog svijeta s ciljem prodaje i zarade. Kroz igru asocijacija, prepoznavanja loga različitih brendova te analizom reklama naučili smo koliki zapravo utjecaj imaju reklame na djecu te na prodaju određenog proizvoda. 


 

Donosimo i GRAFIČKI PRIKAZ REZULTATA UPITNIKA ZA UČENIKE OD 5. DO 8. RAZREDA te ANALIZU UPITNIKA 

U vrijeme lažnih vijesti, youtubera i influencera
medijska je pismenost važna za djecu, kao i njihove roditelje!

                                                           Josipa Sudarević i Zrinka jurić 

 

 


Osnovna škola Vladimira Nazora Vinkovci