Matematika 5

Kriterij vrednovanja prema ishodima_SKUP N0 I SVOJSTVA ZBRAJANJA I ODUZIMANJA U SKUPU N0

Kriterij vrednovanja prema ishodima: Prirodni brojevi 

1) Digitalni materijal za obrnutu učionicu (DZ za 16.10.)Zaokruživanje

2) Priprema za pisanu provjeru (zadatci riječima): Osvoji ulaznicu! Genially kviz 

3) Priprema za pisanu provjeru (Prirodni brojevi_1.dio_do množenja): BookWidgets kviz (DZ, 28.10.) 

4) Digitalni materijal za obrnutu učionicu (DZ za 5.11.): Distributivnost

5) POMOĆ U UČENJU

U petom se razredu očekuje da je učenik tijekom trećeg/četvrtog razreda u potpunosti usvojio pisano množenje i dijeljenje. Oni koji to nisu, mogu se podsjetiti/ponoviti/naučiti/uvježbati pomoću ovih izvora: Pisano množenje, postupak pisanog množenja (edutorij), množenje (eduvizija), Dijeljenje (Antonija Horvatek), Dijeljenje (Edutorij), Dijeljenje (eduvizija)., Pisano dijeljenje (Škola na Trećem) – provjeru točnosti radite sa strane, a ne kao ova učiteljica; Dijeljenje (Škola na Trećem), Dijeljenje 2 (Škola na Trećem), Svojstva . Ako ne ide samostalno, obavezno doći na dopunsku  ili pokazati učiteljici tijekom sata (i ponijeti pokušaje rješavanja kako bi učiteljica mogla vidjeti u kojem je dijelu postupka problem)

6) Množenje – ponavljanje (pisano, brojevni izrazi, zadaci riječima, svojstva): Genially Mračne bajke

7) Dijeljenje (zadaci riječima) – DZ za 12.11.2025.: Genially

8) Digitalni materijal za obrnutu učionicu: Aritmetička sredina (DZ za 19.11.2025.)

9) Priprema za pisanu provjeru: radni listić sa zadatcima

10) Očitavanje i tumačenje podataka (DZ za 27.11./28.11.): Podatci (dijagrami)_Bookwidget KVIZ

 11) Priprema za pisanu provjeru (nastava 27.11./28.11.): Niz kvizova (BW)

 

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Matematika 7

Kriterij vrednovanja prema ishodima

1) Pojednostavljivanje algebarskih izraza: RL za DZ, 3.11.

2) Računanje s algebarskim izrazima (priprema za provjeru): 13.11.

3) DZ za 19.11. –

– Napisati naslov preko cijele stranice: LINEARNE JEDNADŽBE

– napisati mali naslov PONAVLJANJE

– prepisati UPAMTI s 94. stranice

– uz video se prisjetiti postupka rješavanja jednostavnih jednadžbi (i svakako riješiti zadatke u bilježnicu)

    

 

 

 

 1) DZ za 19.11. –

– Napisati naslov preko cijele stranice: LINEARNE JEDNADŽBE

– napisati mali naslov PONAVLJANJE

– prepisati UPAMTI s 94. stranice

– uz video se prisjetiti postupka rješavanja jednostavnih jednadžbi (i svakako riješiti zadatke u bilježnicu)

2) Ponovimo rješavanje linearnih jednadžbi (osnovno)pomoć u učenju 

3) Broj rješenja linearne jednadžbe (DZ za 24.11.2025.; proraditi sve interaktivne vježbice iz Geniallyja, zapisati u bilježnicu UPAMTI sa str.114. ): Linearne jednadžbe – broj rješenja

    

 

 

 

Metodički kutak

RJEŠAVANJE PROBLEMA U NASTAVI MATEMATIKE

Jedna od sastavnica (rubrika u imeniku) koja se vrednuje u nastavnom predmetu Matematika je, uz usvojenost znanja i vještina te matematičku komunikaciju, rješavanje problema. Pokušat ću približiti o čemu se radi.

Temeljni dokument kojim se vode učitelji pri planiranju i izvođenju nastave nije udžbenik nego godišnji izvedbeni kurikulum (GIK), a kojega kreira svaki učitelj na temelju propisanog kurikuluma nastavnoga predmeta Matematika, čije ću dijelove ovdje citirati.

„Početak i razvoj matematike temelji se na velikim matematičkim idejama kao što su broj, oblik, struktura i promjena. Oko tih ideja grade se matematički koncepti i razvijaju grane matematike. Usvajanje tih koncepata važno je za razumijevanje informacija, procesa i pojava u svijetu koji nas okružuje. Srodni koncepti grupirani su u domene Brojevi, Algebra i funkcije, Oblik i prostor, Mjerenje i Podatci, statistika i vjerojatnost, koje proizlaze iz domena matematičkoga područja kurikuluma.“

„Matematički su procesi važni na svim razinama obrazovanja te prožimaju sve domene kurikuluma nastavnoga predmeta Matematika. Organizirani su u pet skupina:

  • prikazivanje i komunikacija
  • povezivanje
  • logičko mišljenje, argumentiranje i zaključivanje
  • rješavanje problema i matematičko modeliranje
  • primjena tehnologije.“

 „RJEŠAVANJE PROBLEMA I MATEMATIČKO MODELIRANJE

Učenici analiziraju problemsku situaciju, prepoznaju elemente koji se mogu matematički prikazati i planiraju pristup za njezino rješavanje odabirom odgovarajućih matematičkih pojmova i postupaka. Odabiru, osmišljavaju i primjenjuju razne strategije, rješavaju problem, promišljaju i vrednuju rješenje te ga prikazuju na prikladan način. Razvojem ovoga procesa, osim primjene matematičkih znanja, učenici razvijaju upornost, hrabrost i otvorenost u suočavanju s novim i nepoznatim situacijama.“

Kao što se vidi iz citiranoga, rješavanje problema ne temelji se na reprodukciji naučenih sadržaja nego na primjeni naučenoga u novoj, nepoznatoj situaciji. Posve je jasno da učenik mora naučiti određene sadržaje i usvojiti planirane ishode kako bi mogao riješiti zadani problem. Učenici su ponekad skloni interpretirati da su zadani zadatci gradivo koje nisu učili, što je posve netočna interpretacija.

Obrnuta učionica (flipped classroom) je pedagoški pristup u kojem se tradicionalni redoslijed učenja preokreće: učenici kod kuće samostalno uče novo gradivo (često putem videa, digitalnog obrazovnog sadržaja ili drugih materijala), a vrijeme u razredu koriste za aktivnu primjenu znanja kroz rasprave, vježbe i rješavanje problema uz pomoć nastavnika. Nastavnik u ovom modelu postaje mentor koji pomaže i potiče učenike u produbljivanju znanja i razjašnjavanju nejasnoća.
Kako funkcionira obrnuta učionica
• Priprema kod kuće: Učenici kod kuće uče novi materijal koristeći predavanja u obliku videa, tekstove ili druge online materijale koje im je pripremio nastavnik.
• Rad u razredu: Vrijeme u razredu se posvećuje aktivnostima koje zahtijevaju višu razinu razmišljanja, kao što su: rješavanje problema, rasprave, rad na projektima, postavljanje pitanja i razjašnjavanje nejasnoća.
• Uloga nastavnika: Nastavnik nadgleda rad, daje povratne informacije i pruža individualnu podršku tamo gdje je to najpotrebnije.
Prednosti obrnutog učenja
• Učinkovitije korištenje vremena u razredu: Vrijeme u učionici se troši na aktivno učenje i primjenu, a ne na pasivno slušanje predavanja.
• Personalizirano učenje: Učenici mogu učiti vlastitim tempom i ponavljati gradivo po potrebi.
• Angažiraniji učenici: Poticanje samostalnosti i aktivne uloge učenika u procesu učenja.
      Skip to content