AI radionica: Kemičari i umjetna inteligencija rješavaju kemijske jednadžbe

Ova radionica uvodi učenike u svijet kemije kroz primjenu umjetne inteligencije. Učenici proučavaju kako AI može pomoći pri rješavanju kemijskih jednadžbi, prepoznavanju reakcija i provjeri točnosti zadataka. Kroz praktične primjere i interaktivne aktivnosti spajaju znanje kemije s modernom tehnologijom te otkrivaju kako AI može postati koristan alat u učenju i istraživanju.

Vesna Matak

Moj robot: Robograd

U sklopu projekta razgovarali smo o tome kako učenici koriste internet – koliko ga često koriste, koje stranice posjećuju i što ih najviše privlači. Raspravili smo i vjeruju li svemu što pronađu online te zaključili da je važno kritički razmišljati i provjeravati izvore informacija.

Osim razgovora, učenici su izrađivali vlastitog robota kojim su povezali znanja o umjetnoj i emocionalnoj inteligenciji. Robotu su pokušali dodati „emocionalne“ osobine, poput prepoznavanja raspoloženja i izražavanja pozitivnih poruka, čime su pokazali razumijevanje važnosti empatije i emocija u tehnologiji.
Slavica Astaloš

Brigožder

Nakon zanimljive pedagoške radionice; Kada me brige posjete! – Moj plan otpornosti, koju je organizirala u našem razredu pedagoginja Suzana, svaki učenik izradio je svoga Brigoždera. Uz pomoć roditelja skupili smo kutije, pripremili kolaž papir i flomastere te na satu Likovne kulture, nastali su roboti koji jedu papiriće na kojima smo napisali naše brige i sve one osjećaje koji nas ponekad muče.

Nadamo se, da Brigožderi neće imati puno posla.
Dinka Pavić Rosandić

TEXT-TO-IMAGE CHALLENGE – Učenici 8. razreda pretvarali engleske idiome u slike pomoću umjetne inteligencije

Na satu engleskog jezika učenici 8. razreda sudjelovali su u kreativnoj i suradničkoj radionici u kojoj su istraživali kako se apstraktna značenja idioma mogu prikazati vizualno uz pomoć umjetne inteligencije. Radionica je bila osmišljena tako da potiče zajedničko učenje, komunikaciju i kreativno razmišljanje, pa su
učenici radili u parovima i manjim grupama od tri do četiri učenika. Svaka je skupina trebala odabrati i prikazati pet različitih idioma. Najprije su raspravljali o njihovom značenju i mogućim vizualnim rješenjima, a zatim osmislili precizne opise – “prompte” – na engleskom jeziku. Učenici su potom koristili alat NightCafe kako bi generirali originalne slike koje na maštovit i često duhovit način prikazuju prenesena značenja idioma. Nastali su vrlo maštoviti vizualni prikazi idioma poput A storm in a teacup, The ball is in your court, When it rains, it pours i mnogih drugih.
Nakon izrade, svaka je skupina predstavila svojih pet radova, objasnila razmišljanje iza svakog prikaza i pokazala kako njihove slike odražavaju ideju iz idioma. Atmosfera je cijelo vrijeme bila vrlo dinamična, a učenici su pokazali visoku razinu suradnje, kreativnosti i digitalne spretnosti.
Radionica je spojila učenje jezika, vizualnu maštu i moderne digitalne tehnologije, a rezultati su bili jednako edukativni koliko i zabavni. Učenici su još jednom dokazali da se engleski može učiti i na inovativne načine koji potiču i znanje i kreativno izražavanje.

Lidija Škrlec

Moj prijatelj robot

U sklopu projektne aktivnosti učenici drugog razreda pogledali su kratki film o robotu te razgovarali o njegovim osobinama, načinima kretanja i ulozi u svakodnevnom životu. Nakon toga, na satu likovne kulture izradili su vlastitog robota koristeći različite likovne materijale i tehnike. Aktivnost je potaknula njihovu maštu, kreativnost i razumijevanje tehnologije kroz igru i stvaralaštvo.

Dajana Blažanović

Moj prijatelj robot Roki

Cilj radionice je bio razumjeti osnovne pojmove umjetne i emocionalne inteligencije kroz priču, razgovor i stvaralačko izražavanje.
Tijek aktivnosti:
1. Pročitali smo i upoznali priču o robotu Rokiju. Pri sadržajnoj analizi izdvojili smo ključne događaje, opisali likove te raspravljali o porukama priče. Posebno smo se usmjerili na osobine glavnog lika – robota Rokija – koji je bio: topao, pomagač, zanimljiv, duhovit i pouzdan prijatelj. Zatim smo robotu Rokiju dodali
emocije koje bi mogao imati u pojedinim situacijama, npr. radost dok se igra i zabavlja s djecom, tužan kad se pokvari, iznenađen kad otkrije nešto novo….
2. Crtanje robota Rokija
Svaki učenik je nacrtao Robota Rokija s odabranom emocijom. Posebno su obraćali pozornost na izraze lica i držanje tijela kako bi prikazali osjećaj.
3. Izrada robota od recikliranog materijala uz podršku roditelja
Kao završna aktivnost, učenici su kod kuće zajedno s roditeljima, koristeći različite vrste recikliranih materijala (karton, plastika, aluminij, tkanina), izradili svog „prijatelja
robota“. U školi su roboti predstavljeni i izloženi.
Zaključak
Radionica je spojila čitanje, razgovor, kreativno razmišljanje i praktičan rad. Učenici su na zabavan i blizak način upoznali osnovne razlike između umjetne i emocionalne inteligencije, razvijali empatiju, maštu i suradnju te pokazali veliku kreativnost u izradi vlastitih robota. Uključivanje roditelja dodatno je obogatilo iskustvo i potaknulo zajedničko učenje kroz stvaranje.

Marina Barunčić

Skip to content