preskoči na sadržaj

Osnovna škola Vladimira Nazora Vinkovci

Login
Brojač posjeta i sat

Brojač

JELOVNIK
(2. - 20. 12. 2024.)

Priloženi dokumenti:
Politika privatnosti.pdf

Kalendar
« Prosinac 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji

E-KIDS ERASMUS+ KA1 PROJEKT

            KLIK NA LOGO 

E-TWINNING ŠKOLA

ŠK. GOD. 2024./2025.

DRUGI OBRAZOVNI MATERIJALI (radne bilježnice i ostali obrazovni materijali)

RAZREDNA NASTAVA         (1. - 4. razred)

PREDMETNA NASTAVA       (5. - 8. razred) 

VIRTUALNA KNJIŽNICA - VLANA

       KLIK NA LOGO 

 

Korisne poveznice

VIJESTI
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
PROJEKT 3. C "PUTUJEMO BARANJOM"
Autor: Zrinka Jurić, 30. 6. 2019.

Učiteljica 3. c Nada Brdar i Zrinka Popić, učiteljica na stručnom osposobljavanju, napisale su članak za časopis Vukovarsko-srijemski učitelj u kojemu predstavljaju projekt 3. c "Putujemo Baranjom" nastao u okviru školskog projekta "Putujemo Hrvatskom"!
Tekst članka popraćen fotografijama čitajte u OPŠIRNIJE! 


SAŽETAK

Ovim člankom predstavljamo primjer kako se uspješnom komunikacijom i suradnjom između škole, roditelja i Uprave grada Vinkovaca na čelu s gospodinom gradonačelnikom lako ostvaruju zamišljeni i isplanirani školski i razredni projekt…

UVODNA RIJEČ

U Osnovnoj školi Vladimira Nazora Vinkovci ove školske godine za projekt smo odabrali temu Putujemo Hrvatskom. Svaki učenik, učitelj, nastavnik i djelatnik škole dao je svoj doprinos, ideju i aktivnost za ostvarivanje projekta.

Cilj je bio upoznati lijepu našu domovinu, „putovati“ različitim krajevima, stjecati nova znanja i obogatiti spoznaje o domovini u kojoj živimo.
Na Dan škole, na svečanoj priredbi 30. svibnja 2019. godine, svi smo predstavili svoje uratke, slike, crteže, makete, izložbe, plesalo se, pjevalo i mnogobrojne posjetitelje animiralo, a učenici viših razreda pokazali su svoje znanje natječući se u znanju zajedno sa svojim nastavnicima u Pub kvizu.

ISHODI

  • poučiti učenike da se pravilima ponašanja određuju prava i odgovornosti svih sudionika u izvanučioničkoj nastavi te da se istih svi trebaju pridržavati;
  • aktivno sudjelovati u svim predviđenim aktivnostima;
  • njegovati pravilan odnos prema svim ljepotama i vrijednostima šireg zavičaja te jačati ekološku svijest;
  • motivacija za spoznavanje novih sadržaja i znanja;
  • razumjeti i razlikovati osnovna obilježja voda tekućica i voda stajaćica te razlikovati živi svijet u njima;
  • shvatiti značenje vode za život ljudi, biljaka i životinja, posebno u močvarnim predjelima Parka prirode Kopački rit;
  • primjenjivati stečene kompetencije o potrebi zaštite i očuvanja voda, šuma i njihovih stanovnika u prirodnim staništima;
  • razlikovati kulturno-povijesne spomenike u širem zavičaju i razumjeti njihovu ulogu u društvu;
  • razumjeti svrhu prometa i namjenu pojedinih prometnih sredstava, te svrhu i potrebu povezanosti naselja u širemu zavičaju;
  • primjenjivati stečena znanja, vještine i sposobnosti iz svih odgojnih i obrazovnih nastavnih predmeta u svakodnevnome životu s ciljem očuvanja i zaštite okoliša;

NA POČETKU…

  1. Učiteljice su predložile da 3.c razred upozna i posjeti obližnju Baranju i to jednodnevnim izletom, pravim putovanjem, a ne virtualnim. Svi smo bili ZA!
  2. Na roditeljskom sastanku roditelji su izrazili želju da zajedno s nama putuju na izlet i zato smo odabrali subotu kada je većina roditelja slobodna.

I onda je krenulo, zahuktalo se i došli smo na ideju da se obratimo Upravi grada Vinkovaca i gospodinu gradonačelniku sa zamolbom za jednokratnu novčanu naknadu u iznosu od 1.500,00 kn kako bismo platili troškove autobusa.

Našu zamolbu u obliku stripa, sa svim našim potpisima, dostavili smo na pravu adresu. Svi smo bili presretni jer je odgovor (zaključak) stigao jako brzo i odobrena su nam novčana sredstva, a time i besplatan prijevoz autobusom. Može li bolje?!

Od tada je rad na projektu bio intenzivniji, brži i veseliji. Učenici su marljivo prikupljali podatke i fotografije o Baranji: smještaj na zemljovidu, gospodarstvo, naselja i gradovi, stanovništvo, biljni i životinjski svijet, prirodne ljepote, kulturne znamenitosti, …

OSTVARIVANJE PROJEKTA

  • Naše prvo odredište bio je Park prirode Kopački rit – poplavna dolina nastala dinamikom vode na širem području ušća rijeke Drave u Dunav. Smješten je na sjeveroistoku Republike Hrvatske, u nizinskom dijelu Baranje. Na prijemnom centru kupili smo ulaznice po cijeni od 10,00 kn, stručno vodstvo nam nije bilo potrebno jer smo sve sami unaprijed istraživali o stanovnicima Kopačkog rita i bogatstvu biljnoga i životinjskoga svijeta.
  • Kratki dokumentarni film je bio prekrasan prikaz smjena godišnjih doba, suživota podneblja i životnih uvjeta potrebnih svem živom i neživom svijetu.
  • Poseban doživljaj bio je boravak u multimedijskoj prostoriji gdje smo doživjeli zvukove, boje i kretanja stanovnika Kopačkog rita. Sa slušalicama na ušima „pričali“ smo s ptičicama i slušali riku jelena. Samo jedan pokret rukom i evo prezentacije poplave u cijelom Kopačkom ritu – kako čarobno i moćno! Od niza kišnih dana baš je naša subota 11. svibnja 2019. bila sunčana! Uživali smo u šetnji na poučnim stazama kroz močvaru, zastajkivali i promatrali stanovnike rita koji su se sunčali, a najviše je bilo kornjača.
  • Zatim smo posjetili obližnje mjesto Bilje gdje smo, zahvaljujući vjeroučiteljici Danijeli Kuveždić, bili srdačno primljeni i ugošćeni u Župi Bezgrešnog Začeća BDM. U Kalvinističkoj Crkvi smo saznali o povijesti i kulturi ovog baranjskog kraja.
  • Nestrpljivo smo očekivali ŠUŠ (školu u šumi). Dugo smo se vozili cestom i uživali u ljepotama baranjskih listopadnih šuma, ribnjaka i velikoga gospodarstva Belje. Napokon smo stigli u Zlatnu Gredu gdje nas je šumarica Tena upoznala s bogatstvom koje ove šume kriju. Mnogo smo saznali o lovstvu, lovačkim društvima i njihovoj stalnoj brizi o šumskim životinjama.
  • Ova nova znanja povezali smo s našom obrađenom lektirom Ante Gardaša Duh u močvari i podsjetili smo se kako su se djeca naše dobi pridružila zaštiti i spašavanju divljači u teškim zimskim uvjetima, a mali detektivi su otkrili lovokradice.
  • Na povratku smo posjetili dvorac Tikveš, obišli ga izvana, jer se trenutno preuređuje, i uživali u njegovom prekrasnom okolišu sa stoljetnim stablima te se dogovorili da ćemo ponoviti izlet u Baranju kada dvorac bude obnovljen.
  • Svima nam je boravak i duži odmor kod restorana Kormoran bio poseban. Odrasli su odmarali, a djeca su se igrala, natjecala i uživala.

NA KRAJU…

            Na Dan škole, na školskoj priredbi, predstavili smo tijek našega projekta kratkom prezentacijom koja je sadržavala plan, ostvarivanje i ishode našega razrednog projekta Putujemo Baranjom.

Na kraju smo se okupili u našoj učionici, pogledali pripremljenu izložbu, analizirali plakate izrađene u skupinama, čitali sastavke s doživljajima i utiscima s izleta,…

Bilo je kruha, masti i paprike! 

UMJESTO ZAKLJUČKA

Ciljeve projektne nastave je moguće ostvariti, ali svi koji je provode, znaju koliko je zahtjevan i sadržajan put od početka do kraja… uloženo mnogo rada, dogovora, promišljanja, izmjena i dopuna, ali kada se ostvari… ispune srca, razvuku osmijeh…

Kada je Emin djed, jedući kruha, masti i paprike rekao: „Hvala vam, ovo me podsjetilo da sam se na ovome othranio.“, odmah se probudila nova ideja za neki budući projekt…

Hvala svima koji su pridonijeli da ovaj razredni projekt Putujemo Baranjom bude tako poseban, bogat i sadržajan. Jedno kratko poludnevno putovanje koje je okupilo 58 izletnika, a tako puno doživljenog, lijepog, zajedničkog i nezaboravnog!

                                                                               Nada Brdar i Zrinka Popić

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju