« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
DRUGI OBRAZOVNI MATERIJALI (radne bilježnice i ostali obrazovni materijali)
RAZREDNA NASTAVA (1. - 4. razred)
PREDMETNA NASTAVA (5. - 8. razred)
Tema je nastala kao dio projekta e-KIDS, djelo osam nastavnika OŠ Vladimira Nazora Vinkovci. E-KIDS je kratica koja označava edukaciju o kreativnosti, inovativnim metodama, digitalizaciji i socijalnim vještinama. Zadovoljavajuće školsko okruženje nastaje kao dio edukacije koju sam prošla tijekom svojeg posjeta tečaja u Barceloni.
Učeći brojne metode razvijanja komunikacije među nastavnicima, s roditeljima i učenicima nastaje predavanje u kojemu želim osvijestiti današnje probleme društva i zajednice. Komunikacija koja je osnovni dio razumijevanja među ljudima, danas poprima razne nove oblike (e-mail pošta, razne internetske mreže komunikacija …) koja je veoma korisna i omogućila je ljudima bržu komunikaciju, komunikaciju na velikoj udaljenosti, ali je isto tako donijela i neke od problema. Tijekom komunikacije s osobom koju vidimo možemo vidjeti njeno trenutno stanje duha, životni stav, možemo primijetiti i odnos prema onomu o čemu se razgovara. Kod ovakvih oblika komunikacije to nije moguće i tu upravo često nastaju problemi. Zapitamo se što je stvarno mislila osoba koja nam je napisala poruku. Tu često nastaju nesporazumi i između ostalih problema kod čovjeka se stvara još jedan oblik stresa.
Želim pokušati odgovoriti na pitanja: Odakle dolazi stres? Kakve tragove ostavlja na nas? Jesmo li svjesni svoje razine stresa? Što sve danas stvara stres u našoj profesiji?
Više čitajte u (OPŠIRNIJE)!
Jedan od pokretača stresa je upravo komunikacija koja se tijekom pandemije pogotovo izmijenila. Komunikaciju s kolegama, roditeljima i djecom smo imali u prethodno navedenom obliku. Stres se pojavio kod nastavnika, ali i kod roditelja i učenika.
U želji ostvarenja zadovoljavajućeg školskog okruženja upoznat ćemo nekoliko metoda otklanjanja stresa. Metoda „magic shower“ je metoda kojom se može voljom obojati stres te ga iz negativne (nama nevoljene boje) pretvoriti u pozitivnu (voljenu) boju.
„The healthy mind platter“ također je metoda kojom se želi naznačiti potreba odvajanja dnevnog vremena za različite aktivnosti (aktivnosti kad je naš mozak potpuno uključen u rad, vrijeme za „igru“, vrijeme za potpuno isključivanje, tj. punjenje baterija)
Radno okruženje je mjesto na kojemu se provodi puno vremena, stoga se danas poseže za raznim mogućnostima povezanosti radnog okruženja s prirodom. Priroda odmara duh te se sve više škola odlučuje na prirodno uređenje interijera škole (puno drveća, zelenila i prirodnog svjetla). Znamo da je to sve moguće ostvariti s većim financijskim mogućnostima, ali uvijek postoje i alternativni oblici. Stvaranjem bolje radne atmosfere doprinosimo i boljim odnosima među kolegama, roditeljima i djecom.
Da bismo ostvarili bolju komunikaciju, potrebno je poznavati potrebe svakog pojedinca u komunikacijskom procesu. Današnje potrebe školstva izgledaju uglavnom ovako: želja svakog nastavnika je omogućiti učeniku što bolje obrazovanje, svakog roditelja je imati dijete koje je odličan učenik, a svakog učenika je biti odličan učenik. Uspjeh koji se bilježi odličnom ocjenom je danas prioritet, a svjesni smo da u stvarnom životu to nije tako iz više razloga. Stvara se nezadovoljstvo kod sva tri člana ove komunikacije.
Sa željom promjene i izražavanja potreba od strane svih članova komunikacije predstavljam kolegama novi oblik ostvarivanja primanja roditelja. Tim oblikom bi se moglo puno toga promijeniti u odnosu učenika, roditelja i nastavnika. Vrijeme koje je predodređeno za primanja roditelja provodili bi zajedno učenik, roditelj i nastavnika gdje bi učenik dobio glavnu riječ, a roditelj i nastavnik kao osobe koje bi mu pomogle i pratile njegovo razmišljanje. Ovaj je oblik komunikacije (oblik projekta) u začetku i predstavljen je učenicima i roditeljima jednog osmog razreda. Roditelji i djeca pokazali i su nteres. Ovim putem bismo mogli puno više saznati o učenicima, nastavnicima i školskom okruženju. Pravilnom i pozitivnom komunikacijom cilj nam je ostvarivati što bolje rezultate u odgojnom i obrazovnom procesu.
Ovjde prilažem Radni listić!
Julija Dujić