« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
DRUGI OBRAZOVNI MATERIJALI (radne bilježnice i ostali obrazovni materijali)
RAZREDNA NASTAVA (1. - 4. razred)
PREDMETNA NASTAVA (5. - 8. razred)
Završena je posljednja mobilnost učitelja u prvom ciklusu Erasmus akreditacije! Strukturirani tečaj Artificial Intelligency for Education: Exploring the frontiers of ICT (Umjetna inteligencija za obrazovanje: Istraživanje granica IKT-a) u organizaciji Europass Teacher Academy u Rimu pohađale su učiteljica Matematike Tatjana Brešćanski i učiteljica Hrvatskoga jezika i školska knjižničarka Zrinka Jurić. Tečaj je trajao od ponedjeljka 4. ožujka do petka 8. ožujka 2024., a u (OPŠIRNIJE) čitajte više o sadržajima tečaja te o kulturnim, povijesnim i geografskim znamenitostima koje su na putovanju kolegice imale priliku posjetiti!
Sudionici tečaja, njih 12, bili su iz raznih država Europe (Njemačke, Španjolske, Nizozemske, Estonije, Slovačke, Mađarske i Hrvatske) te su prvog dana nakon upoznavanja ukratko predstavili države, regije i gradove iz kojih dolaze te svoje škole, svoj učiteljski rad i sebe. Uslijedili su kratki komentari na ciljeve tečaja i očekivanja sudionika, a potom je započeo radionički dio.
U pet dana tečaja spomenuti su i isprobani brojni alati koji koriste umjetnu inteligenciju u svrhu poučavanja poput Yippytija, Quizgeckoa, Perplexity AI-ja, Tweeja. PHET-a, Algodooa, Tome, Curipoda, ChatPDF-a, Replicitea, Geniea, TTS Makera i brojnih drugih. Neki od njih primjenjivi su u STEM području, neki u jezičnom, a neki pokrivaju sve predmete.
Svaki na svoj način koristi umjetnu inteligenciju u stvaranju slike, glazbe, izradi internetskih stranica, generiranju teksta u sliku ili video. Učitelji će sami procijeniti koji alati će mu biti najkorisniji u pripremi nastave i radu s učenicima. Posljednjeg dana sudionici su dobili potvrde o završenom tečaju. Predasi od radioničkog dijela bili su prilika za razmjene iskustava o obrazovnim sustavima zemalja iz kojih polaznici dolaze, sličnostima i razlikama! Svi su se složili da će ovaj tečaj imati dugotrajne učinke na njih što se tiče novih saznanja, ali i upoznavanja novih kolega te mogućnosti ostvarenja budućih suradnji u vidu job shadowinga (praćenja nastave) ili mobilnosti učenika.
S obzirom na to da su kolegice Tatjana Brešćanski i Zrinka Jurić koristile tzv. zeleno putovanje, koje uključuje putovanje automobilom, autobusom ili vlakom, imale su više dana na raspolaganju za upoznavanje brojnih regija i gradova Italije, a posebno Vječnog grada Rima u kojemu su boravile više dana. U njemu su posjetile brojne znamenitosti (Koloseum, Panteon, Kapitolij, Palatin, Anđeosku tvrđavu, Vatikan s Vatikanskim muzejima, trgom sv. Petra i katedralom sv. Petra, katakombe, gradsku četvrt Trastevere, fontanu di Trevi, Španjolski trg, Narodni trg, Cvjetni trg i Trg Navona, brojne crkve, kapelicu u kojoj se nalaze Svete stepenice…). Osim Rima posjetile su gradove Firencu, Pisu, Orvitei, Sienu, Vinci i Trst te Pompeje!
Bilo je to predivno iskustvo i putovanje po Italiji obogaćeno učenjem te turističkim i kulturnim otkrivanjem. Putovanje je to koje se ne zaboravlja, a nova saznanja uskoro će prenijeti kolegama u školi, diseminirati na stručnim vijećima svojih predmeta te primijeniti u radu s učenicima!