« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
DRUGI OBRAZOVNI MATERIJALI (radne bilježnice i ostali obrazovni materijali)
RAZREDNA NASTAVA (1. - 4. razred)
PREDMETNA NASTAVA (5. - 8. razred)
Kako bismo podržali učenike nižih razreda da se bolje nose s izazovima koje donose suvremeni mediji, pripremili smo edukativne radionice za razvoj medijske pismenosti i poticanje razgovora i unaprjeđivanje znanja o utjecaju medija na mentalno zdravlje i emocije djece, kao i o dezinformacijama s kojima se susreću. Dio učenika viših razreda ispunio je upitnik o medijima i medijskim sadržajima.
Više o radionicama s mlađim učenicima te grafički prikaz rezultata upitnika i analizu upitnika sa starijim učenicima donosimo u (OPŠIRNIJE)!
Prva radionica s nazivom Put oko svijeta preko novinskih naslovnica bila je namijenjena učenicima 1. i 2. razreda u kojoj su se upoznali s novinama kao posebnim oblikom tiskanih medija koji sadržavaju informacije. Proučavali su naslovnice (prve stranice) novina diljem svijeta, od Japana i Kine preko Amerike do Španjolske, Engleske i Hrvatske i uočavali njihova zajednička obilježja. U jednoj aktivnosti slagali su naslove novinskih tekstova. Bila im je predstavljena i jedna neobična vijest za koju su brzo uočili da je lažna. Odgledali smo i edukativni videomaterijal o medijima te zajednički zaključili da je važno mudro čitati medijske sadržaje. Kao stvaralački i kreativni zadatak trebali su izraditi naslovnicu svojih novina i napisati vijest – istinitu ili lažnu!
Učenici su se potrudili i dobili smo zanilmljive naslovnice i vijesti. Teme vijesti bile su raznolike (pisali su o ljetu, igralištu, raznim životinjama, nestanku bicikla, vukovarskom vodotornju, kraju korone, cirkusu, nogometu...). Neke od učeničkih novina zvale su se Kupusov list, Dječji list, Nazorov list, Školarac, Zvono, daj šapu, Volim Vinkovce, a neki od najzvučnijih naslova bili su S maskama je konačno gotovo, Vijest dana - Lav u nevolji, Miš istukao slona, Prvi avion za Split (iz Vinkovaca), Pametna ploča u 1. a, Koronin kraj, Kako je Spužva Bob napao grad, Povratak u stari - novi život! Vama ostavljamo da procijenite koje su istinite, a koje lažne!
Druga radionica s nazivom Moć reklame u svijetu medija bila je namijenjena učenicima 3. i 4. razreda. U sklopu radionice učenici su upoznati s pojmom, vrstama i namjenom medija s posebnim naglaskom na reklame, kao globalnog fenomena koji zapravo predstavlja sliku izmišljenog svijeta s ciljem prodaje i zarade. Kroz igru asocijacija, prepoznavanja loga različitih brendova te analizom reklama naučili smo koliki zapravo utjecaj imaju reklame na djecu te na prodaju određenog proizvoda.
Donosimo i GRAFIČKI PRIKAZ REZULTATA UPITNIKA ZA UČENIKE OD 5. DO 8. RAZREDA te ANALIZU UPITNIKA
U vrijeme lažnih vijesti, youtubera i influencera
medijska je pismenost važna za djecu, kao i njihove roditelje!
Josipa Sudarević i Zrinka jurić