« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
DRUGI OBRAZOVNI MATERIJALI (radne bilježnice i ostali obrazovni materijali)
RAZREDNA NASTAVA (1. - 4. razred)
PREDMETNA NASTAVA (5. - 8. razred)
Od malih nogu naši nas roditelji uče lijepom ponašanju, a kako idemo dalje kroz život tako učimo uvriježena pravila ponašanja u određenim situacijama i institucijama. Misleći kako možemo živjeti na temelju naučenog ponašanja naših roditelja i predaka, koračamo u budućnost i susrećemo se s novinama kao što je svijet interneta te zbog njegove specifičnosti on nema uvriježena pravila ponašanja i vrlo često same korisnike dovodi u prostor nesnalaženja. Stoga je bilo izuzetno važno dati djeci jasne upute što želimo naučiti putem ovog Bontona ponašanja na internetu i društvenim mrežama. Sama riječ Bonton dolazi od francuske riječi Bon Ton što znači dobar ton. To je knjiga ili kodeks ponašanja kojeg bi se trebao pridržavati svaki pripadnik društva. Bontoni nas uče kako se treba ponašati, izražavati, izgledati, komunicirati, gestikulirati i dr. u gotovo svakoj situaciji. U slučaju korištenja interneta posebno je važno izražavati se prikladno i pristojno pisanim riječima kada nas ona druga strana ne vidi ili ne čuje, ali osjeti napisanu riječ. Bonton najstrože osuđuje vrijeđanje, grube riječi, psovanje i fizičko obračunavanje, a to se vrlo često događa upravo putem interneta. Stoga je namjera ovog Bontona bila pomoći djeci da bolje i kvalitetnije komuniciraju putem društvenih mreža te spriječiti elektroničko nasilje među djecom i mladima.
O tijeku radionice piše školska knjižničarka Josipa Sudarević. Čitajte i gledajte u (OPŠIRNIJE)!
Kroz prezentaciju, edukativne filmove i video materijale djeci su prikazane dobre i loše strane interneta i društvenih mreža te različiti načini komunikacije putem društvenih mreža i interneta. Razgovorom smo saznali kakvo je njihovo mišljenje o tome i na koji oni način međusobno komuniciraju.
Djeca su nasumičnim izborom podijeljena u grupe s ciljem osmišljavanja i izrade vlastitog BONTONA – Pravila lijepoga ponašanja na internetu i društvenim mrežama. Svaka grupa je međusobno surađivala i osmislila 5 pravila, između kojih je zatim razred glasovanjem izdvojio 2 pravila koja su uvrštena u razredni bonton. Na samom kraju smo dobili 10 razrednih pravila koja smo uvezali i postavili u razrede, a jedan od razreda napravio je kratki video snimak svojih pravila.
Klikom na fotografiju pogledajte videoporuke učenika 4. a!