« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
DRUGI OBRAZOVNI MATERIJALI (radne bilježnice i ostali obrazovni materijali)
RAZREDNA NASTAVA (1. - 4. razred)
PREDMETNA NASTAVA (5. - 8. razred)
Digitalnim medijima okruženi smo u privatnim i poslovnim aspektima života. Djeca modernog doba odnosno 21. stoljeća, najviše su izložena toj tehnologiji, od najranijih dana svoga života. Mediji na njih utječu u odgojnom i obrazovnom području. Oblikuju njihove stavove, služe kao izvor informacija i nude bezbroj mogućnosti djeci za napredovanje i istraživanje. Također, mediji su sveprisutni u školama i nastavi. Ta činjenica otvara velike mogućnosti lakše suradnje i povezanosti učenika i učitelja, dostupnosti informacija i lakše učenje. No, uz sve mogućnosti koje mediji pružaju djeci, postoje i negativni utjecaji na djecu odnosno na njihov razvoj.
O pozitivnim i negativnim utjecajima medija bile su radionice u sedmim razredima. Usuradnji s učiteljicom Hrvatskoga jezika Irenom Mataković provela ih je knjižničarka Josipa Sudarević koja nam u (OPŠIRNIJE) donosi više o njima!
U suradnji s nastavnicom Irenom Mataković, učenici 7-ih razreda nakon provedenih istraživanja (online ankete, intervjui, online istraživanja…) i vlastitog mišljenja zauzeli su stav o upotrebi digitalnih medija u obrazovanju. Podijeli su se na afirmacijsku ekipu koja smatra da su digitalni mediji potrebni u obrazovanju te da doprinose njegovoj kvaliteti, kao i boljem učenju. Negacijska ekipa zauzela je stav da digitalni mediji u obrazovanju nisu neophodni, odnosno njihova upotreba ne pridonosi kvaliteti obrazovanja i učenja, čak i šteti.
Obje ekipe su se prethodno pripremile, obavile potrebno istraživanje (napravili online ankete, intrevju s nastavnicima…) te postavili svoje teze. Nakon uvodnih riječi krenula je rasprava s argumentima i protuargumentima te na kraju završna riječ. Afirmacijska i negacijska ekipa zdušno su se borile i podupirale svoje teze argumentima. Iako je puno jače u obranu svojih stavova krenula afirmacijska grupa, kasnije su dobili ravnopravne diskutante i u negacijskoj grupi.
Sudac je cijelo vrijeme pratio i usmjeravao razgovor, a zapisničar bilježio tijek razgovora kako bi kasnije mogli usporediti aktivnost pojedinih timova. Komisija od tri člana, koja se nisu opredijelila niti za jedno mišljenje, vrednovala je sve izrečeno te u sve 3 održane parlaonice opredijelila se za afirmacijsku ekipu, navodeći kako su imali jače argumente, bolje branili svoje teze te bili aktivniji u raspravi.
Cilj parlaonice bio je naučiti zalagati se za svoje stavove i mišljenja, ostvarivati ih na demokratski i kulturan način, naučiti slušati kada netko drugi govori i braniti svoj stav uz poštivanje drugih, bez vrijeđanja i u uvjetima fair play ponašanja. Zaključak parlaonice je da su digitalni mediji potrebni u odgoju i obrazovanju kako bi cjelokupan proces učenja učinili kvalitetnijim, raznolikijim i zabavnijim, ali upitna je količina vremena koju izdvajamo za korištenje suvremene tehnologije te je svakako treba ograničiti!
Josipa Sudarević