« Veljača 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
DRUGI OBRAZOVNI MATERIJALI (radne bilježnice i ostali obrazovni materijali)
RAZREDNA NASTAVA (1. - 4. razred)
PREDMETNA NASTAVA (5. - 8. razred)
KORAK U ZDRAVIJI ŽIVOT, Dan otvorenih vrata, 5. travnja 2013.
I ove školske godine škola je širom otvorila vrata i velikim korakom zakoračila u zdraviji život. 5. travnja u školi smo obilježili Dan otvorenih vrata pod nazivom Korak u zdraviji život koji je povezan sa Svjetskim danom zdravlja 7. travnja.
Ideja, kreativnih rješenja, zvukova, glazbe, pokreta, plesa, mirisa, tjelovježbe, igre, plakata, prezentacija, zdrave hrane i pića, glume, razgovora nije nedostajalo. Učenici, učitelji i roditelji uložili su puno truda i kreativnosti kako bi ovaj dan bio poseban i kako bi cijela škola posebno zračila u duhu zdravog života.
"Prošetat ćemo" učionicama, holom i dvoranom i dočarati što se sve toga dana događalo u školi. Svemu je prethodio višemjesečni rad, istraživanje, izrada plakata, prezentacija, anketiranje, izrada kostima, uvježbavanje, gostovanja, kreativne radionice, …
POVRĆE I VOĆE POBJEĐUJE SLATKIŠE naziv je aktivnosti 1. a i učiteljice Dinke Pavić Rosandić koji su u korelaciji više predmeta izradili panoe, slikovne kartice (postavili su ih uzduž stropa hodnika), plakate, prezentacije, nastavne listiće, materijale s Interneta. Na sam projektni dan prikazali su crtani film Povrće pobjeđuje čokoladu, pravili zdrave sokove od voća i povrća te ih degustirali. Učiteljica 1. b Slavica Astaloš je svoje mališane naučila igrati STARE DJEČJE IGRE koje su igrala djeca prije više od 100 godina te su ih toga dana izveli za okupljene gledatelje. Djeca su bila obučena u narodne nošnje ili neke dijelove, onako kako su se prije oblačili naši preci. Razgovarali su o zdravoj prehrani i prehrani koju su jeli naši stari. Izložili su stare predmete te hranu i kolače. Učiteljica Nada Brdar je uz pomoć učenika 1. c i njihovih roditelja upriličila reviju HODAJUĆEG VOĆA I POVRĆA. Prije projektnog dana izrađivali su likovne radove na temu zdravlja, izradili fotografije te tematski ukrasili učionicu. Svaki učenik je bio neko voće ili povrće te su osmislili kostim i toga dana se predstavili sa zanimljivostima o voću i povrću koje predstavljaju.
Naziv teme 2. a i učiteljice Matije Ergotić je POVRTNI PLES. To je scenska igra uz glazbene aktivnosti za koju su se pripremali prije. Uz pomoć roditelja izrađeni su prigodni kostimi. Uz igrokaz, uvježbavali su u recitaciju Grozno te rep stihove. U istraživačkom dijelu govorili su o zdravlju, higijenskim navikama, zdravoj prehrani, koliko piju vode na dan, radili jelovnik za školsku kuhinju te tjelesno bili aktivni. Pripremili su 3 plakata te uvježbali pjesme Palačinke i Bravo škola. Akvarel tehnikom izradili su straničnike s prigodnim porukama te pozivnice za Povrtni ples. Sve uvježbano i pripremljeno prezentirali su roditeljima i gostima na sam dan projekta te još pripremili ukusne frapee te kušali voće i povrće. ZDRAVI KOLAČI naziv je teme 2. a i učiteljice Dajane Blažanović. Na radionici su izradili kuharicu Zdravi kolači, na satima likovne kulture oslikavali su Male sportaše. Na satu razrednika u goste im je došao tata učenice liječnik Mario Malnar koji je govorio o zdravoj hrani. Na projektni dan uz pomoć roditelja izložili su zdrave kolače i kuharice. 2. c i učiteljica Dubravka Benki svoje su aktivnosti usmjerili na zube te je naziv aktivnosti SAČUVAJMO ZDRAVE ZUBE. U pripremnom razdoblju obrađivali su tekstove i pjesme o zubima, pisali sastave Kod zubara i Sačuvajmo zdrave zube, fotografirali svoje posjete stomatologu te pranja zubi. Govorili su o pravilnoj prehrani za zdrave zube te pripremili izložbu radova Nosim aparatić za zube i Mliječni zubi-zdravi zubi. Sve pripremljeno i istraženo toga dana su predstavili, a učionicu je krasila Zubić vila, četkice i zubi maštovito napravljeni od stiropora.
U ZDRAVU TIJELU–ZDRAV DUH tema je 3. a i učiteljice Marine Barunčić. Tijekom jednog tjedna bilježili su što doručkuju, ručaju i večeraju te pisali jelovnik, raspravljali o njemu te davali savjete o izboru namirnica. Proučavali su vitamine, voćkice te izrađivali knjižice o tome koje su izložili na panou. Tijekom školske godine donosili su voće i zdrave domaće proizvode te ih jeli za užinu. Učili su pjesmice i uvježbavali kratke igrokaze. U dnevnu rutinu uveli su svakodnevno vježbanje, a na sam projektni dan u dvorani su vježbali uz pomoć roditelja. I u 3. b je završnom projektnom danu prethodio niz aktivnosti koje su radili s učiteljicom Ljubicom Bikić. Pravili su i nizali jelovnike za tjedan dana, odabirali voće, istraživali i pisali o njemu, svatko od učenika je proučavao jedan sport i pisao o njemu, pisali su aktivnosti za tjedan dana, govorili o kulturnom ponašanju za stolom. Tijekom 3 mjeseca nastala je knjiga U ZDRAVOM TIJELU – ZDRAV DUH. Uz pomoć dva roditelja toga dana održan je sat tjelovježbe i rekreacije u dvorani, a upriličen je i igrokaz Zdrava hrana. NEKA VAM ZDRAVLJE BUDE CILJ I NAGRADA naziv je teme 3. c i učiteljice Dunje Golek. Njihov životni cilj je prihvatiti zdravi život. Tijekom školske godine učiteljica je učenike upoznala s pojmom zdravlja. Učili su o zdravoj prehrani, higijeni, tjelovježbi, istraživali o poznatim sportovima, radili osobne iskaznice voća i povrća, istraživali o vodi kao najzdravijem piću, govorili o prijateljstvu, kako rješavati sukob, … Sve naučeno zapisali su u njihov Savjetnik o zdravlju. Na projektni dan aktivnosti su podijelili u tri dijela. Roditeljima su prezentirali sve istraženo te odglumili 2 igrokaza Kuharski razgovori i Svijet bajke te pjevali pjesmice o prijateljstvu. Uz pomoć voditeljice aerobika u dvorani su vježbali svi zajedno, a nakon toga su išli u učionicu na zdravi doručak.
Tema 4. a i učiteljice Hrvojke Lenđer bila je SPORT KAO NAČIN ŽIVOTA. Na radionici su s roditeljima izradili sportaša te upriličili različite rasprave na temu zdravlje, prehrana u školi, potrebi svakodnevne jutarnje tjelovježbe. Na sam Dan otvorenih vrata promovirali su sport putem štandova s reklamnim materijalom i rekvizitima, projicirali prezentaciju o sportovima, radili vježbe istezanja i aerobik te ispijali proteinske šejkove. Svoju ideju zdravog života učenici 4. b i učiteljica Jelica Tomić proveli su kroz slogan ZBOGOM, PEPELJARO! Naglasili su da je 5 do 12 za odluku od DANAS više ne pušim i reci zbogom svojoj pepeljari. Poruka je to svim pušačima, a posebno njihovim roditeljima. U provedenoj anketi došli su do saznanja da su u čak ¾ njihovih obitelji djeca izložena duhanskom dimu. U razredu su izložili i poruke o štetnom utjecaju cigareta. 4. c s učiteljicom Zdenkom Pezer vratio se u prošlost s temom BAŠ SU STARI ZDRAVO JELI … Izradili su plakate o ljekovitom bilju i žitaricama te zdravoj hrani naših baka i djedova. Na projektni dan prikazali su prezentaciju naš Korak u zdrav život te izložili i degustirali zdravu hranu Baš se nekad zdravo jelo pripremljenu uz pomoć roditelja.
I učitelji predmetne nastave raznoliko su pristupili temi projekta. ZDRAVA HRANA I ZDRAVLJE U BIBLIJI tema je vjeroučiteljice Tatjane Piljanović uz pomoć s. Nevenke Kudić i učenika 5. a i b razreda. Kroz zanimljivi scenski prikaz iz Starog i Novog zavjeta dočarali su zdravu biblijsku hranu i njezina svojstva. Posjetiteljima su podijelili informativne svitke i suho voće u paketićima, a na stolovima je bilo izloženo mnoštvo orašastih plodova, maslinove grančice, … Njihova poruka je da krenemo od sebe u svijesti o potrebi zaštite hrane od trovanja i uništenja, a time ćemo pomoći i očuvanju Zemlje.
UTJEČE LI ZDRAVA HRANA NA KVALITETU ŽIVOTA? pitanje je debate koju su s učenicima pripremile nastavnice hrvatskoga jezika Ivana Karlušić-Budimir i Irena Mataković. Devet učenika 7. a bili su afirmacijska skupina, a devet učenika 8. r. negacijska skupina. Obje su se skupine vrijedno pripremale, istraživale, anketirale, prikupljale dokaze kako bi što bolje predstavile svoje stavove. Iako je negacijska skupina u početnoj fazi bila u nepovoljnijem položaju (negirala je važnost zdrave prehrane u ostvarivanju kvalitetnih životnih navika), svojim su čvrstim argumentima i iznošenjem brojnih oprimjerenih činjenica uspjeli pobijediti "zagovornike" zdrave prehrane. Savjesni i pravedni suci (dva petaša i dva šestaša) svoje su glasove dali u korist negacijskog tima.
Učenici 6. b i c razreda s nastavnicom hrvatskoga jezika Ikom Gluvaković zapisivali su riječi koje se koriste pri komentiranju, treniranju i igranju momčadskih sportova te su ih predstavili na plakatu SPORTSKI RJEČNIK.
TJELOVJEŽBA I RAZGIBAVANJE UZ GLAZBU naziv je aktivnosti 7. r. i njihovih razrednica Julije Dujić, Lidije Bilbije i Lidije Umiljanović. Učenici su ponijeli sportske rekvizite i opremu te su uz glazbu i ples prezentirali tjelovježbu i razgibavanje i holu u dva navrata tijekom projektnog dana.
Svoj doprinos Koraku u zdraviji život dali su i nastavnice fizike Irena Papac i informatike Mira Magdić s temom PRETVORBA KEMIJSKE ENERGIJE U KINETIČKU ENERGIJU – ENERGIJU GIBANJA. Zanimljivom prezentacijom i video uratkom dio učenika 8. b pokazao je da hrana kojom se hranimo posjeduje kemijsku energiju. Gibanjem i trčanjem kemijska energija se pretvara u energiju gibanja – kinetičku energiju što je samo po sebi korak u zdraviji život.
Nastavnica geografije Vlatka Bašić je s učenicima 7. r. prikazala TRADICIJSKU KUHINJU SVIJETA i to Japana (7.a), Mexika (7. b) te Slavonije (7. c). Učenici su pripremili prezentacije u kojima su približili specifičnosti kuhinje spomenutih država i regije. Dali su si truda te uz pomoć roditelja pripremili izvorna japanska, mexička i slavonska jela izložena na štandove za tu priliku uređene u duhu Japana, Mexika i Slavonije. Učenici su i svojom odjećom (nošnjom) odavali koga toga dana predstavljaju. "Slavonci" su napravili i malu slavonsku kuću te đeram.
Nastavnica Mirjana Homa Šošić je s učenicima 4., 5. i 6. r. na izbornoj nastavi njemačkog jezika pripremila LIKOVNE RADOVE O ZDRAVOM ŽIVOTU te s osmašima ZAPOVIJEDI (IMPERATIVE) ZA ZDRAV ŽIVOT. U njima su napisali kako se treba ponašati, što jesti, što izbjegavati, poticali na tjelovježbu na svježem zraku te na pozitivne misli i primjenu savjeta. Likovne radove su učenici radili u različitim tehnikama, a prikazivali su zdravu prehranu, sportske aktivnosti, boravak u prirodi i zdrave navike. Sve su izložili na panoima u školskom holu.
Nastavnice engleskog jezika Nevenka Hranuelli, Lidija Umiljanović i Ivana Grgljanić su s učenicima predmetne nastave pripremile IZREKE O ZDRAVOM ŽIVOTU I ZDRAVOJ HRANI. Izrađeni su plakati The eatwel plate! i Food for breakfast, lunch and dinner te pojedinačni radovi My plate!
Nastavnice biologije i kemije Vesna Matak i Veselka Čorluka su s učenicima 7. i 8. r. u pripremi projekta ODREĐIVALI ITM (idealnu tjelesnu masu). Mjerili su tjelesnu masu i visinu učenika te izračunavali ITM. Izrađivali su plakate o poremećajima u prehrani te su to prezentirali. Na sam projektni dan imali su goste predavače, 2 profesorice i 4 učenika Zdravstvene i veterinarske škole dr. Andrije Štampara koji su održali predavanje i radionicu pod nazivom POREMEĆAJI U PREHRANI.
KORAKOM DO ZDRAVLJA, KORAKOM DO ŠKOLE naziv je aktivnosti nastavnice matematike Karoline Bogdanović i učenika 8. c i d, a zadatak im je bio prebrojati korake koje naprave od svoje kuće ili stana do škole. U tu svrhu izradili su kartu naselja oko naše škole. To su: Slavija, Kolodvor kvart i Zagrebački blok. Na veliku kartu, u koju su uložili mnogo truda, vremena i strpljenja, ljepili su male makete škole, crkve, kuća i zgrada na čijim su krovovima ispisali broj koraka. Pri tome su se sjajno zabavili. Ljudi u prosjeku naprave 4 500 koraka dnevno, iako bi, za održavanje zdravlja taj broj koraka trebao iznositi oko 10 000, što je jednako penjanju na Eiffelov toranj (i to dvadeset puta!) ili svladavanju čak tri četvrtine puta do vrha Mount Everesta. Najbolji način da to postignemo jest da hodamo kad god možemo. Istraživanja su pokazala da za očuvanje zdravlja djece u dobi od 6 do 12 godina potreban dnevni broj koraka iznosi: 12 000 za djevojčice, odnosno 15 000 za dječake.
Liječnici odgovorno tvrde da učenik ne bi smio na leđima nositi više od 10% vlastite mase! Drugim riječima, ako je masa učenika 25 kg, torba ne bi smjela biti teža od 2,5 kg. Ako je masa učenika 50 kg, torba ne bi smjela biti teža od 5 kg. Vodeći se ovime nastavnica matematike Tatjana Brešćanski je s dijelom učenika 6. a i 8. a pripremila temu LAKŠE TORBE = ZDRAVIJI ŽIVOT. Na osnovi vaganja i izračuna postotka „dobro“ opterećenih i preopterećenih učenika. Zaključili su da su učenici drugih razreda preopterećeni (čak i do 30% svoje mase), a da je samo JEDAN učenik pravilno opterećen! Opterećenje učenika šestih razreda je polovično. Tek kod učenika osmih razreda primjećuju da je opterećenje većine učenika u dozvoljenim granicama. Njihovo tijelo sada ima dovoljnu masu da nosi tešku torbu, ali kakva i kolika je opterećenja do sada pretrpjela njihova kralježnica – to je već drugo pitanje! Njihov prijedlog NAŠOJ ŠKOLI je (ako već na njih ne misle u Ministarstvu):
VAŽNOST BILJAKA U ZDRAVOJ PREHRANI naziv je izlaganja koje su pripremile neke učenice 8. d s nastavnikom hrvatskog jezika Ivanom Krajinovićem i TZK Vladimirom Matijevićem. Oni su okupljenim gostima govorili o ljekovitim sastojcima koprive, pirike, maslačka, rosopasa i gospinog brda, a biljke su i izložili. Prenijeli su i poruku da Bog nije prepustio bolest čovjeku, a da nije u prirodi dao lijek protiv te bolesti. Biljke je na ploči oslikala nastavnica likovne kulture Ljiljana Balenović.
HRANU KROZ POVIJEST dočarali su nam neki učenici 7. r. s nastavnikom povijesti Milenkom Zovkom. Na plakatima su prikazali karakterističnu hranu i navike prehrane prapovijesnog vremena te Starog, Srednjeg i Novog vijeka.