« Siječanj 2026 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
DRUGI OBRAZOVNI MATERIJALI (radne bilježnice i ostali obrazovni materijali)
RAZREDNA NASTAVA (1. - 4. razred)
PREDMETNA NASTAVA (5. - 8. razred)
Aktivno učenje i razvoj digitalnih vještina učenika ciljevi su našeg Erasmus+ programa. Jedna od metoda aktivnog učenja je i vođeno istraživačko učenje kojem učenicima dajemo okvir za istraživačke zadatke i aktivnosti. Na današnjem su satu Matematike učenici vođenim istraživanjem upoznali nove pojmove vezane za skup cijelih brojeva. Skeniranjem QR koda učenici 6.b i 6.c razreda pristupili su digitalnom obrazovnom sadržaju, odnosno PhET simulaciji Cijeli brojevi, a pripremljeni radni listić s istraživačkim pitanjima navodio ih je na aktivnosti kojima će postići dublje razumijevanje pojmova te razviti koncept apsolutne vrijednosti te uspoređivanja u skupu cijelih brojeva. Nakon istraživanja uslijedio je sat vježbe i primjene naučenoga.
U sklopu ovogodišnjeg školskog projekta VIŠE OD IGRE, održano je naše, sada već tradicionalno, sedmo Školsko natjecanje u recitiranju decimala broja Pi. Ove je godine bio najuspješniji Duje Krznarić, učenik 5.c razreda, koji je zapanjujućom brzinom izrecitirao 180 decimala. Drugoplasirana je učenica 6.c razreda Nikol Marijanović s izrecitiranih 116 decimala, a trećeplasirana Marija Siladi (7.b) koja je izrecitirala 98 decimala. Najuspješnije natjecatelje čekale su i lijepe nagrade koje je osigurala izdavačka kuća Alfa, na čemu im i ovom prigodom zahvaljujemo. Osim nagrađenih, u finalnom su natjecanju nastupili Iskra Čurdinjaković, Marko Šaronja, Tea Mašić i Jakov Matić. Iako školski rekord koji od 2019. godine drži Jelena Miškić s izrecitiranom 331 decimalom nije premašen, uz ovo smo natjecanje učili kako nije isto nastupiti pred ogledalom kao i pred živom publikom te kako su i pobjede i porazi dio naše svakodnevice. Čestitke svim sudionicima na hrabrosti i upornosti! Vidimo se nagodinu!
Na današnjem satu Matematike petaši su istraživali i usvajali koncept površine i opsega uz pomoć dvije odlične aplikacije. Prva od njih je Geoploča, obrazovni alat, virtualna verzija klasičnog manipulativa (kojega naša škola ne posjeduje). Učenici rastežući virtualne gumice oko čavlića istražuju pojam opsega i površine, lako i dinamično (puno brže od crtanja u bilježnice), uspoređuju svoja rješenja s rješenjima svojih vršnjaka, uče kako svaki zadatak ne mora imati jedinstveno rješenje, ali i da poneki zadatak rješenja - nema. Nakon vježbe na geoploči, učenici su lakše i bolje rješavali klasične zadatke.
Osim geoploče, učenici su istraživali koncept opsega i površine uz pomoč PhET simulacije Graditelj površine. Kroz 6 nivoa sa zadacima različite složenosti pomicali su svoje granice, osamostaljivali se u radu, uočavali važnost samostalnog učenja, radovali se svakom točno riješenom zadatku.
Kao dio ovogodišnjeg školskog projekta te ostvarivanjem ciljeva Erasmus+ projekta, matematičkim smo igrama obilježili Međunarodni dan društvenih igara. Učenici 5.b i 5.c razreda kroz dva su školska sata igrama Najmanji/najveći te Zaokruži me uvježbali uspoređivanje decimalnih brojeva s dvije decimale i zaokruživanje decimalnih brojeva na zadani broj decimala. Obje igre učenici su igrali u skupinama, koristeći kockice, kartice i ploču s figuricama. Zanimljivo je da se većim izazovom od usvajanja matematičkih principa pokazalo čitanje i praćenje uputa. Učionica je četiri školska sata odzvanjala smijehom, bukom i zvukom kockica, a osim matematike, učili smo i kako se nositi s porazom, kako pomoći suigraču iako je protivnik u igri, ali i kako je, osim znanja, za pobjedu potrebno i malo sreće.
Na današnjem satu matematike učenici 7.a i 7. b razreda otkrili su broj Pi! Do sada su znali za njegovo postojanje iz brojnih plakata koji su krasili našu učionicu matematike te iz natjecanja u recitiranju decimala toga broja, a danas su sami otkrili njegovo značenje.
Istraživačko učenje jedan je od aktivnih načina učenja, a poticanje i razvijanje istih je i jedan od ciljeva našega Erasmus+ programa. Postavljanjem problemskog pitanja te istraživanjem s ciljem pronalaženja odgovora, učenici postaju graditelji i stvaratelji novih znanja tijekom raznih aktivnosti. Mjerenjem opsega i promjera predmeta kojima je jedna ploha krug te analiziranjem dobivenih rezultata, učenici su otkrili vezu između ta dva podatka. Naime, većina je učenika relativno brzo došla do zaključka da se omjer opsega kruga i duljine njegovog promjera "vrti negdje oko 3", ali bilo je i onih koji su bili nešto precizniji i shvatili da se radi o brojku Pi. Uslijedila je priča o povijesnom razvoju otkrića broja Pi.
14. ožujka u cijelom se svijetu obilježava kao Dan broja π. Broj π definira se kao omjer opsega i promjera kruga. Broj π je iracionalan broj što znači da ima beskonačno mnogo decimala koje se ne ponavljaju periodički. Nije ga moguće niti zapisati kao razlomak.
Želite li naučiti poneku zanimljivost o dugoj povijesti otkrivanja broja PI te upoznati rekordere naše škole u recitiranju decimala broja PI, pogledajte PREZENTACIJU.
Dan sigurnijeg interneta ove se godine obilježio u utorak, 6. veljače 2024. godine pod sloganom “Gejmaj sigurno – zajedno za bolji internet“ s ciljem usmjeravanja djece i mladih na odgovorno igranje videoigra. Pod satom Matematike učenici 5.b i 5.c razreda odigrali su Kahoot kviz koji je učiteljica pripremila prema materijalima Centra za sigurniji Internet (CSI), inače glavnog pokretača ovoga projekta na nacionalnoj razini. Uz napeto natjecanje, učenici su obrazlagali svoje točne odgovore te smo na taj način uklanjali miskoncepcije i predrasude vezane za internet.
U petak, 8. prosinca 2023., u našoj je školi održan prvi matematički pub kviz, čime smo povezali Večer matematike i ovogodišnji školski projekt Više od igre! Da je zaista bilo više od igre, svojim su znanjem, ali i timskim radom dokazali svi učenici - sudionici. Među njima, najuspješnija je bila ekipa 4 apostola koju su činile Iskra Čurdinjaković (5.c), Nikolina Jendričko (7.b), Marija Siladi (7.b) i Luna Radilj (5.c). Drugo mjesto osvojila je ekipa MMNN u sastavu Mateo Kovačević (5.b), Nera Marin (7.b), Mia Milinović (7.b) i Nikola Vučinić (5.b). Treće mjesto su, tek nakon doigravanja s ekipom Teletabisi, osvojili Pitagorini malci u sastavu Igor Belić (7.a), Ante Korovljević (7.a), Roko Matušinski i Patrik Kordić. Učenicima su uručene simbolične nagrade koje je sponzoriralo Alfa.d.d.
Dio atmosfere pogledajte na fotografijama.
Vidimo se nagodinu!
U petak, 8. prosinca 2024. u 12:30, u našoj će se školi održati matematički pub kviz, čime povezujemo Večer matematike i ovogodišnji školski godišnji projekt Više od igre. Prijave učeničkih ekipa je u tijeku, a jednu četveročlanu ekipu čine dva učenika petog i/ili šestog razreda te dva učenika sedmog i/ili osmog razreda. Kako bi učenici bili što spremniji za odmjeravanje znanja, učenici sedmih razreda pobrinuli su se za podršku. Na satu matematike kreirali su Padlet ploču s informacijama o poznatim matematičarima, a učenici i ostali zainteresirani moći će joj pristupiti putem poveznice https://bit.ly/08121230. Vidimo se na kvizu!
Prenosimo dio radne atmosfere :)
FIBONACCIJEV DAN, 23.11.
Učenici 5.b i 5.c razreda danas su, tijekom nastave matematike, obilježili dan posvećen velikom matematičaru Leonardu Fibonacciju. Petaši su saznali osnovne činjenice o ovom talijanskom matematičaru rodom iz Pise koji je živio na prijelazu dvanaestog u trinaesto stoljeće, a posebno su uživali u otkrivanju pravila poznatog Fibonaccijevog niza: (0), 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144, ... te zaključili kako je svaki sljedeći član zbroj prethodna dva. Učenici su otkrili i kako se kreira Fibonaccijeva spirala i u kakvoj je vezi Fibonaccijev niz sa Zlatnim rezom (kojim ćemo se više baviti nešto kasnije).
Datum 23. studenoga odabran je upravo po prvim članovima Fibonaccijeva niza: 1, 1, 2 i 3 ( jedanaesti mjesec, dvadeset i treći dan).
5.c
5.b
Možemo li igrati Kahoot???
Ovo je pitanje često postavljano od početka školske godine pa je pao dogovor da nakon svake provjere znanja odigramo jedan matematički kviz! Ovo je bio prvi u nizu. Prenosim dio atmosfere:
Čekamo sljedeći ispit znanja i novi Kahoot!
Na današnjem satu Matematike učenici 7.b i 7.c razreda upoznali su se s aplikacijom Photomath i naučili na koji način mogu iskoristiti tu fantastičnu aplikaciju kao alat za samostalno učenje ili za provjeru točnosti rješenja složenijih brojevnih izraza. Uz odobrenje CARNET-a, nastavnik informatike Adrijan Čačić instalirao je aplikaciju na sve školske tablete koji se koriste u učionici br.4.
Photomath se koristi vrlo jednostavno: kamerom se usnimi zadatak (bilo da je pisan rukopisom ili je iz udžbenika) i za nekoliko sekundi zadatak je riješen, a osim danog rješenja nudi i korake rješavanja uz popratne upute. Velik broj učenika prihvatio je ovaj alat kao kvalitetnu pomoć. Evo što je rekla učenica Marija Siladi: "Koristim photomath skoro svakodnevno kod kuće dok radim zadaću i ponavljam, a u školi kada samostalno rješavamo zadatke...Kada sam prvi put upotrijebila Photomath, odmah mi se svidio i krenula mi je bolje ići matematika. Photomath mi je jako pomogao i u 5. i u 6. razredu. Usput, bio mi je najčešće korištena aplikacija i stvarno se isplatilo: svaki sam zadatak znala objasniti i riješiti i skoro nikada nisam zaboravljala skratiti razlomak do kraja. Volim Photomath jer mi na brz način objasni zadatak kojeg ne znam i za razliku od aplikacije kalkulator Photomath ima i opciju za jednadžbe, algebarske izraze itd."
Uz korištenje Photomatha učenici razvijaju svijest o odgovornosti za svoje učenje i vlastiti uspjeh te se osamostaljuju u radu. Naravno, učenici i dalje traže potvrdu uspješnosti i vole dobiti crvenu kvačicu u svoju bilježnicu (a to im Photomath ipak ne pruža).
I ne manje važno, učenici su bili fascinirani saznanjem da je Photomath hrvatski proizvod :)
Na današnjem satu matematike učenike 5.b i 5.c razreda dočekao je izazov u obliku digitalnog materijala za samoregulirano učenje. Učenici su s veseljem uzeli školske tablete, upoznali alat za skeniranje QR koda te uspješno otvorili digitalni sadržaj Osvoji ulaznicu izrađen u alatu Genially. Specifičnost pripremljenog materijala je ta što učenik kroz njega prolazi vlastitim tempom, pravovremeno dobije povratnu informaciju o točnosti rješenog zadatka te dodatne upute i pomoć pri rješavanju ukoliko je potrebna. Ovakav način rada potiče odgovornost prema vlastitom učenju i svakog pojedinog učenika stavlja u središte aktivnosti.
U drugoj aktivnosti eTwinning projekta Primjena matematike a koja je bila posvećena Danu pošte i Tjednu kodiranja. Učenici su na satu dodatne nastave matematike osmislili vlastiti kod i poslali kodirane poruke ostalim partnerima u projektu.
S nestrpljenjem očekujemo razglednice!
Ove smo se školske godine uključili u eTwinning projekt: Primjena matematike. Prvi projektni zadatak vezan je uz Europski dan jezika koji se obilježava 26. rujna. Predviđena aktivnost "Govoriš li matematički" potaknula nas je da istražimo jezičnu vezu algebarskih pojmova monom, binom i trinom s ostalim riječima koje imaju prefikse mono, bi i tri. U istraživanju su sudjelovali učenici 7.a i 7.b razreda, a rezultat istraživanja možete vidjeti na ovoj Padlet ploči.