preskoči na sadržaj

Osnovna škola Vladimira Nazora Vinkovci

Login
Brojač posjeta i sat

Brojač

JELOVNIK
(3. - 21. 6. 2024.)

Priloženi dokumenti:
Politika privatnosti.pdf

Tražilica
Kalendar
« Srpanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji

E-KIDS ERASMUS+ KA1 PROJEKT

            KLIK NA LOGO 

E-TWINNING ŠKOLA

ŠK. GOD. 2024./2025.

DRUGI OBRAZOVNI MATERIJALI (radne bilježnice i ostali obrazovni materijali)

RAZREDNA NASTAVA         (1. - 4. razred)

PREDMETNA NASTAVA       (5. - 8. razred) 

VIRTUALNA KNJIŽNICA - VLANA

       KLIK NA LOGO 

 

Korisne poveznice

MATEMATIČKI KUTAK
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Nova metoda u našim učionicama - Obrnuta učionica
Autor: Tatjana Brešćanski, 15. 10. 2021.

Uvođenje inovativnih metoda poučavanja jedan je od ciljeva e-KIDS projekta, Erasmus+ KA1 projekta naše škole. Jedna od inovativnih metoda koja se provodi u nastavi matematike je i metoda obrnute učionice. Koje su osnovne karakteristike te metode, koje su prednosti,a koji nedostatci? Što su učitelji, tijekom edukacija vezanih uz provedbu Cjelovite kurikularne reforme, naučili o toj nastavnoj metodi? Pročitajte više (OPŠIRNIJE) u članku objavljenom u virtualnoj učionici za učitelje matematike.


OBRNUTA UČIONICA

 

Kako je nastala obrnuta učionica?

Za njen nastanak zaslužni su učitelji kemije Jonathan Bergman i Aaron Sams, koji su 2012. napisali knjigu “Flip Your Classroom: Reach Every Student in Every Class Every Day”.

Obrnuta učionica (eng. „flipped classroom“) je pedagoški pristup u kojem je tradicionalni pojam učenja u učionici preokrenut tako da se učenici već kod kuće, prije dolaska u razred, upoznaju s nastavnim materijalom, a vrijeme u razredu koristi se za produbljivanje znanja kroz vježbe, za rješavanje problemskih zadataka i za interakciju s ostalim učenicima i učiteljem. Na taj način, kod kuće stječu znanje koje bi inače stjecali u školi, a u školi ga produbljuju uvježbavanjem i diskusijama te sve nejasnoće razjašnjavaju direktno s učiteljem. Ranije bi kod kuće sami rješavali zadatke prilikom kojih bi se javljale nejasnoće koje su se tek na sljedećem satu mogle razjasniti. U obrnutoj učionici uvježbavaju na satu, nakon što izađu iz učionice razmišljaju o povratnoj informaciji koju su dobili te ju koriste za unaprjeđenje svog učenja.

Ovakvim načinom poučavanja učenici su u centru poučavanja i zaposleni su aktivnostima koje zahtijevaju suradnju s drugim učenicima i učiteljem i koje se temelje na rješavanju problema. Time se uloga učitelja mijenja prema ulozi voditelja i mentora koji potiče učenike na samostalno i samoregulirano učenje. Aktivnosti u učionici usmjerene su na učenika, a ne na učitelja. Učenici su odgovorni za gledanje videa i postavljanje odgovarajućih pitanja. Učitelj daje kvalitativnu povratnu informaciju. Učenici su zaduženi za rad na zadacima i prezentaciju svojih rezultata. S obzirom da im je učitelj kao pomoć stalno dostupan, učenici su motivirani za učenje, a ne samo da izvrše zadatak. Za provođenje obrnute učionice potreban je sustav za upravljanje učenjem, obrazovni izvori i materijali i digitalni alati za izradu sadržaja.

Glavna obilježja

• Nastavnik unaprijed odabire i priprema materijale

• Učenici proučavaju materijale prije dolaska u razred, na način i u vrijeme koje oni odaberu

• Personalizirani pristup

• Potiče samoregulirano učenje

• Učenik je u centru poučavanja

• Svaki učitelj provodi ovu metodu na svoj način

• Nova uloga učitelja: voditelj, mentor

Prednosti obrnute učionice

• Digitalni alati su jezik svakodnevice današnjih učenika

• Pomaže učenicima s mnoštvom obaveza

• Pomaže učenicima koji teže savladavaju gradivo

• Pomaže učenicima različitih sposobnosti (pogotovo učenicima s teškoćama)

• Omogućava učenicima da zaustave predavanje na videu ili vrate dio predavanja unazad

• Povećava interakciju među učenicima i između učenika i učitelja

• Učitelji bolje upoznaju svoje učenike

• Omogućava prilagodbu materijala svakom učeniku 

Nedostaci obrnute učionice

  • Nedostatak odgovornosti učenika pri odrađivanju dane zadaće
  • Učenik ne napravi domaću zadaću pa na nastavi ne može pratiti predviđene aktivnosti
  • Učenik ne razumije zadaću (slabije čitalačke sposobnosti, nerazumijevanje pročitanog teksta, nesposobnost praćenja danih uputa)




[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju