« Lipanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
DRUGI OBRAZOVNI MATERIJALI (radne bilježnice i ostali obrazovni materijali)
RAZREDNA NASTAVA (1. - 4. razred)
PREDMETNA NASTAVA (5. - 8. razred)
OBAVIJEST - PROVOĐENJE PROJEKTA "SNAŽAN KROZ ODGOJ"
Obiteljski centar Vukovarsko-srijemske županije od 2008. godine provodi projekt "Snažan kroz odgoj".
Jedna od brojnih aktivnosti Projekta je i organiziranje Škole za roditelje namijenjene roditeljima adolescenata koji traže savjetodavnu pomoć u Obiteljskom centru zbog odgojnih poteškoća. Roditeljstvo je jedna od najzahtjevnijih uloga u životu pojedinca, a odgoj djece nije uvijek lak.
Škola za roditelje počinje u listopadu 2012. g., a radionice će se održavati jedanput tjedno utorkom od 16,00 do 17,30 sati. Prijave za radionice moguće su odmah na broj telefona 032 / 336 082. Usluge Obiteljskog centra su besplatne.
Obiteljski centar VSŽ obavlja poslove savjetodavnog i preventivnog rada:
individualno savjetovanje,
savjetovanje za roditelje,
obiteljsko savjetovanje,
partnersko savjetovanje,
pravno savjetovanje.
Obiteljski centar VSŽ, Šetalište Dionizija Švagelja 2, Vinkovci.
Telefon: 032 / 336 082, tel./fax: 032 / 336 084, e-mail: obiteljski-centar@vk.t-com.hr, www.obiteljskicentar-vsz.hr.
AH, TA LEKTIRA
"Ne možete natjerati djecu na čitanje i pisanje. Najvažnija značajka vrhunskih učitelja njihovo je pozivanje: 'Ovdje je cijeli novi svijet, treba ga otkriti - dođite, uđite...'
Ali ne možete pozvati nekoga da dođe tamo gdje vi nikad niste bili." (Donald Graves)
Lektira je bolna tema, zamorna, učenicima velika i ne baš draga obveza. Brojna su razmišljanja učiteljice: Kako najlakše i najzanimljivije prikazati književno djelo, vole li učenici čitati, rade li često roditelji umjesto njih, kada nastaje i kada se gubi interes za čitanjem i jesu li odabrana lektirna djela zanimljiva većini djece, kako pridobiti dijete da bude stalni čitatelj?!
Pročitati određenu knjigu, napisati dnevnik čitanja, možda ga i prepisati, provjeriti znanje i vrednovati nije moj cilj. Ja želim OTVORITI PUT kojim će cijeli život hodati moji učenici. Milsim da je moja uloga znatno veća negoli zadati što će učenici pročitati. Želim uvesti djecu u čudesan svijet knjiga i naučiti ih razlikovati književnoumjetničko djelo od onoga drugoga koji nam se svakodnevno nudi iz mnoštva medija. Želim ih uvjeriti da je knjiga prijateljica, radost, prozor u svijet. Želim im poručiti da se čitanjem obogaćuju emotivno i intelektualno.
Ali kako to ostvariti u praksi? Kako naći malo više vremena za lektiru? Dugogodišnjim radom uvidjela sam da mlađi učenici vole slušati priču. Potrebno je ostvariti ugođaj i oni će biti tihi i strpljivi slušatelji. Rado im čitam priču u večernjim satima uz svijeće i tihu i ugodnu glazbu. Pravilnom motivacijom učenici se lako užive u bajke, pripovijetke, basne. Čitanje mora biti izražajno, zanimljivo i ne predugo. Nakon toga slijede aktivnosti učenika. Važno je iskoristiti doživljaj i aktivirati učenike. Uvijek je sat uspješan jer su svi učenici aktivno slušali, a nakon toga samostalno djelovali na temelju spoznaje i doživljaja književnoga djela. To ih ispunjava zadovoljstvom, stječu samopouzdanje.
Zato sam i za blok sat. Bolje obraditi manje djela, ali kvalitetno, negoli inzistirati na broju pročitanih djela. Učenici će biti više motivirani i osposobljeni za čitanje izvan nastave.
Nedavno sam ostvarila blok sat lektire s roditeljima i djecom i u to integrirala više predmeta. Roditelji su čitali dijelove priče, veoma lijepo i izražajno. Potrudili su se. Djeca su uživala. Analizu djela smo izvršili po skupinama. Roditelji su pomagali. Uspjeh potpun - doživljaj izvrstan. Lijepe riječi, dječja neposrednost i ugodna glazba izmamili su iz dubine našeg bića najljepše emocije.
Brzo smo došli do poruke koju nam daje književno djelo te uočili moralne i etičke vrijednosti glavnoga lika. Nije nam bilo teško nakon toga napraviti i slikovnice. Naše osobno stvaralaštvo bilo je potaknuto vrijednostima književnoga djela i likovnim vrijednostima crtača toga djela. Djeca će pamtiti ovaj doživljaj i ovo pročitano djelo.
Nadam se da je i ovo jedan put motivacije učenika da jednoga dana samostalno zavire u neko književno djelo i ostanu na tom putu, a roditeljima pomoć i potpora u radu s djecom.
Lijep pozdrav i ugodno čitanje!
učiteljica 1. a Matija Ergotić
RAZMIŠLJANJA UČITELJICE
Imaju li djeca pravo željeti da su im učitelji i škola nešto drugačiji, veseliji, kreativniji? Naravno da imaju. Oni nas danima slijede u našim zahtjevima. Često im je to naporno, pa neka im ponekad bude i veselo. Tko će to učiniti? Učitelji i roditelji. Dvije važne odgojne sredine koje postižu bolju motivaciju i uspjeh ako zajednički dobro surađuju. Ta je suradnja danas itekako potrebna kada osjetimo da je u krizi i škola i obitelj. Zajednički možemo ublažiti neke dijelove te krize. Kako?
Ja sam počela s pedagoško-likovnim radionicama, većinom u adventskom vremenu. Pokušala sam dovesti roditelje u učionicu znajući da baš nemaju vremena, da stalno nekuda žure i jure, da su napeti, nervozni, pod stresom. Život je takav kakav jest, ludo brz, a vremena za uživanje u malim stvarima sve manje i manje. Da smo samo malo više djeca, činilo bi nam se, mnogo toga jednostavnije i moguće. ZATO IDEMO U UČIONICU! To će nam s radošću i nevinim osmjesima reći naša djeca. Taj čas ništa više nije važno jer ništa važnije i nema od osmijeha i radosti Vašaga djeteta. Sretno je što Vas vidi u školskim klupama, sretno je što Vam može pokazati svoj uspjeh dok ga Vi pozorno gledate i slušate. Sretno je jer se družite s drugim roditeljima kao što se on druži s prijateljima, srteno je jer dijelimo pribor, materijal, razumijemo se, strpljivi smo. Baš onako kako smo učili u kući (domu) i školi!
A Vi? Vi se opuštate. Priznali ste mi to. Zaboravljate obveze i brige na trenutak i postajete "velika djeca". Veselite se, surađujete, promatrate djecu i uživate. Priznajete: "Vrijeme je brzo prošlo." Majke nježno i s razumijevanjem za svaki problem uključe sva čula, pomažu i savajetuju. A očevi? Oni potiču znatiželju, ohrabruju djecu da aktivno rješavaju fizičke i intelektualne izazove.
Ulaganjem volje, vremena, strpljenja i razumijevanja u naš partnerski odnos stvorili smo pozitivnije ozračje za rast i razvoj djece. HOĆEMO, MOŽEMO I ZNAMO mi to drugačije i bolje. To ste mi i poručili.
"Zanimljiv način da se odmaknemo od svakodnevnih briga i problema i da osvijestimo činjenicu da djeca moraju biti na prvom mjestu."
"Vrijeme uz dijete je dragocjeno i nezaboravno."
"Dječji osmjesi na licima su rekli sve!"
"Osjetila sam da ljudi imaju ljubavi u sebi."
Lijepo je rekao Antoine de Saint Exupéry: "ČOVJEK SAMO SRCEM DOBRO VIDI. ONO BITNO OČIMA JE NEVIDLJIVO."
Lijep pozdrav, učiteljica 1. a Matija Ergotić!
Obiteljski centar Vukovarsko - srijemske županije od 2009. godine provodi Projekt "Prepoznati i djelovati".
Cilj projekta je prevencija poremećaja u ponašanju kod djece i mladih - učenje nenasilnog rješavanja sukoba, prevencija noćnih izlazaka, nasilja među mladima, ovisnosti i drugih oblika poremećaja u ponašanju kod djece i mladih.
U našoj školi održat će se u četvrtak 17. studenoga 2011. s početkom u 18, 30 sati javna tribina "Odgovorno roditeljstvo i čl. 95. Obiteljskoga zakona" za roditelje i učenike 7. i 8. razreda.
Predavanja stručne djelatnice Obiteljskoga centra i policijskog službenika Policijske uprave VSŽ kao i dokumentarni film koji će se prikazati bit će poučni i korisni za roditelje i učenike te Vas ovim putem pozivamo na sudjelovanje na tribini.